Special edition 'Côte du Soleil': een duurzame ode aan een eindeloze zomer

Special edition 'Côte du Soleil': een duurzame ode aan een eindeloze zomer

In april 2020 brengt neubau eyewear met hun special edition ‘Côte du Soleil’ een ode aan eindeloze zomers aan de Franse Côte d’Azur in de sixties. Dit jaar staat het Oostenrijkse merk helemaal in het teken van de natuur en Zuid-Franse nostalgie. Bovendien is deze collectie een primeur: de drie nieuwe modellen zijn gemaakt van het innovatieve natural3D, een 100% biogebaseerd materiaal dat met 3D-technologie is geprint.

Terug naar de Côte d'Azur van de sixties
De Côte d'Azur van de jaren 1960 roept magische, nostalgische herinneringen op. In deze periode ontpopte Zuid-Frankrijk zich tot een revolutionaire hotspot voor kunst, design en film. Ook nu nog geldt deze streek als een plek waar ontspannen allure hand in hand gaat met een onbeschrijflijk gevoel van vrijheid. Daarom koos Jacques Deray deze streek als locatie voor zijn cultfilm 'La Piscine', die de sfeer van deze periode perfect weet te vatten.

De kunstzinnige 'Côte du Soleil' collectie is een ode aan de romantische, zwoele zomerdagen aan de Franse kust van weleer, die met natuurlijke materialen en 3D-technologie tot leven wordt gewekt in drie unieke zonnebrillen.

neubau Côte du Soleil Romy - Alain - Maurice

Zwembad als designsymbool
neubau eyewear combineert design en duurzaamheid met een duidelijke knipoog naar de visuele stijl van Jacques Deray. Niet alleen de hoofdpersonages van zijn film leverden de nodige inspiratie, maar ook het symbool waar de hele film over gaat: het zwembad. De zonnebrillen ROMY (voor vrouwen), ALAIN (voor mannen) en MAURICE (unisex) omgeven de glazen van de bril net zoals een zwembadrand rond kristalhelder water. De drie 'Côte du Soleil' modellen zijn moderne klassiekers met een vintage uitstraling.  

Duurzaam vintage design met een 3D-printer
Deze collectie is gemaakt van volledig natuurlijke materialen. Dankzij de geavanceerde 3D-technologie en het speciaal ontwikkelde materiaal natural3D zet het duurzame merk 'Côte du Soleil' op de kaart als zijn eerste volledig biogebaseerde brillencollectie. De hoofdrol in deze special edition is het baanbrekende materiaal, dat wordt gewonnen uit het zaad van de ‘wonderboom’ (de castorolie plant).

De drie modellen zijn niet alleen uitzonderlijk door de duurzame productiemethode, maar ook door hun unieke flexibiliteit, lichtheid en intense kleuren die niet vervagen. De plooibare titanium staafjes in de brilarmen geven elk model het draagcomfort waar neubau eyewear om bekendstaat. Zo is 'Côte du Soleil' een collectie die de natuur en de tijdgeest van de sixties weerspiegelt.

De drie modellen zijn verkrijgbaar in twee kleuren en kosten 329 euro.
Côte du Soleil maakt deel uit van het luxesegment van neubau eyewear.

Voor meer beelden en productfoto's, klik hier.


Over neubau eyewear:

  • Duurzame productie
  • Bijzonder flexibele en lichte monturen
  • Dochterbedrijf van Oostenrijkse groep Silhouette International
  • Allernieuwste technologieën
  • NaturalPX (gebaseerd op natuurlijke grondstoffen; sinds 2017)
  • Natural 3D (100% biogebaseerd; vanaf 2020)

Onder leiding van Global Brand Director Daniel Liktor combineert het brillenlabel neubau eyewear voor zijn collecties de originele inzichten van jonge, talentvolle creatievelingen met uitgebreide expertise en een duurzame productie. neubau eyewear is een merk van de succesvolle Oostenrijkse groep Silhouette International en profiteert van de jarenlange knowhow van het moederbedrijf. Het resultaat: producten van de allerhoogste kwaliteit met een uitmuntend design, stuk voor stuk ontwikkeld op basis van de nieuwste technologieën. neubau eyewear gebruikt voor de vervaardiging van zijn monturen naturalPX, een polymeer uit de hoogwaardige olie van de wonderboom. Zo gaat het merk op een respectvolle manier om met de natuur en zet het zich bewust in voor de bescherming van natuurlijke hulpbronnen. Die aanpak resulteert in bijzonder flexibele en extreem lichte brilmonturen die zijn gemaakt van natuurlijke grondstoffen.

Eline Vervloet PR Manager, MMBSY
Sandra Van Renterghem PR and Marketing Manager, Silhouette Benelux

 

Over neubau